McMaster, Pasen en ijshockey!! :D - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu McMaster, Pasen en ijshockey!! :D - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu

McMaster, Pasen en ijshockey!! :D

Door: Tatjana

Blijf op de hoogte en volg Tatjana

07 April 2010 | Canada, Hamilton

Hi :),

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes! Het is fijn om te lezen wat jullie allemaal doen, netzoals jullie het hopelijk leuk vinden om te lezen wat ik hier allemaal uitspook ;). Vandaar nu een update van mijn eerste 1 1/2 week hier in Hamilton.

Na een stiekem toch best wel uitputtende reis werd ik dinsdagochtend om 6.45 uur!!!! uit mezelf wakker! Allereerst moesten er natuurlijk boodschappen gedaan worden, want er was niks in huis! Gelukkig is er om de hoek een 24/7 winkel :D! Super handig en groooooot! Moest wel even heel erg wennen aan de canadese dollar en aan het betalen met m'n credit card! Maar dat is zo normaal als pinnen hier, dus kan nu heel erg goed m'n handtekening zetten ;)! Na een beetje rond gesnuffeld te hebben op m'n kamer en in de rest van 't appartement ben ik op weg gegaan naar de uni. Ondanks de buspas die ik van Lisa had gekregen, ging ik toch lopes. Het was namelijk zo'n mooi weer :D! Gelukkig werd ik opgehaald bij de bushalte door Lisa, zodat ik niet zelf op zoek hoefde naar de afdeling, want OMG (;)) McMaster, de uni + ziekenhuis, is grooot! Na een 10 minuten durende wandeling over de campus kwamen we aan bij 't IWC (Ivor Wynn Centre) het gebouw waar de afdeling Kinesiology, mijn plekje voor de komende 4 maanden, gevestigd is. Helemaal in het uiterste hoekje van de campus! Voordat we naar het lab zouden gaan, werd ik eerst afgedropt op het kantoor van m'n begeleidster om haar te ontmoeten en wat sleutels in ontvangst te nemen. Het ziet er wel heel anders uit allemaal dan in NL hoor, veel ouder allemaal. Toen via een of andere weg, die ik nu echt niet meer terug kan vinden, naar 't lab! Daar kennis gemaakt met m'n leuke collegaatjes voor de komende maanden; Phil, Kat, Audra, Lisa, Nicole, Kaithlin,Julia, Todd, Koreen en nog een hoop anderen! :D Leuke werkplek en gezellig mensen, hier houd ik het wel even vol!

Om het verhaal niet al te lang te maken sla ik nu wat oninteressante details over. Zeker ook omdat ik in de eerste paar dagen niet veel gedaan heb, behalve naar stage gaan. Had toch wel best wel moeite met de eerste dagen hier :$!

Dus komen we aan op de vrijdag.. goede vrijdag wel te verstaan, en ik maar denken dat ze daar hier niet aan deden! ;) M'n plan was om naar Dundas (mijn stadsdeel) downtown te lopen, de bank te bezoeken voor some cash en het meer (lake ontario) te zoeken en daar lekker in het zonnetje te gaan zitten lezen. Maar om twaalf uur 's middags bleef van dat plan niet heel veel meer over. M'n huisbazin kwam vertellen dat er een meisje zou komen kijken naar de tweede kamer in 't appartement! yess misschien een huisgenootje (note: vandaag te horen gekregen dat ze per 1 mei in de kamer trekt :D)! En daarna wilde m'n huisbazin me mee uit lunchen nemen.. bij de chinees! Uiteindelijk bleek dat heel gezellig. Zijn keeshondjes echt onze nationale hond? :S *gaat te ver om dit nu helemaal hier uit te leggen* Toen we terug waren ben ik toch nog maar op zoek gegaan naar de bank, want moet m'n huur cash betalen en dat had ik bijna niet meer! Na een succesvole zoektocht en een uurtje lezen op een zonnig bankje midden in het centrum ging ik weer huiswaarts. Zaterdags stond dan toch echt het vinden van het meer op het programma! En hoezeee, de volhouder wint!! Zijn geen woorden voor, bekijk de foto maar. Verder downtown Hamilton een beetje verkend, maar eigenlijk nog niet veel wijzer geworden. Leuke winkels en barretjes moeten dus nog ontdenkt worden. Voor de zondag, eerste paasdag, had ik wel wat gezellige dingen gepland. 's Avonds zou ik gaan eten bij Audra en haar vader, maar eerst was er 's middags nog de paaslunch bij m'n huisbazin. Haar zus, nichtje (32 jr) en neefje (33 jr) zouden langskomen voor lunch en ik was ook uitgenodigd. Bleek echt heeeel erg gezellig te zijn! Veel gelachen en gepraat over de Olympics, beroemdheden en verschillen tussen Canada en NL. Nichtje, Renee, woont in LA en heeft een prachtig appartement! Mocht ik ooit in de buurt zijn dan mocht ik zeker langskomen! Handige connectie ;).
's Avonds op het paasdiner bij Audra thuis heb ik me ook prima vermaakt. We waren met z'n twaalven in het prachtige huis van haar vader (uitzicht over de hele stad tot aan het meer :O) en heerlijk eten. Een hoop tips gekregen en Audra is echt een leuke meid! Zelfs nog een stuk heerlijke chocoladetaart mee naar huis gekregen!!

Maandag moest ik weer gewoon naar stage, ondanks dat het bij jullie tweede paasdag was. Maar 's avonds zou ik gaan eten bij Anne, die eindelijk ;) terug is uit Aruba! Ik ken Anne van een weekendje Leuven van de opleiding afgelopen oktober. Midden in de kroeg in Leuven kwam we er toen achter dat we allebei stage zouden gaan lopen in Hamilton,Anne al vanaf januari trouwens, en zo geschiedde het dat wij afgelopen maandag elkaar troffen bij de bushalte voor McMaster :D. Anne woont bij een gastgezin, een erg gezellig gastgezin kan ik nu zeggen :D! Anne en ik aten samen met haar gastbroer Nathan hotdogs, keken stand up comedian (Achmed the dead terrorist.. I'll kill you!!), leerde Nathan brabants (Draadstaal cursus brabants) en keken een schijnbaar zeer belangrijke basketbal wedstrijd.. om nog maar te zwijgen over alle reclames die we hebben zitten kijken :P. Brianne, Anne's gastzusje en haar vriend, keken ook mee met de wedstrijd, maar het gebrul kwam vooral van Nathan. Anne en ik gaan proberen dat te overtreffen bij het WK voetbal ;). Na de wedstrijd een lift naar huis gekregen van Nathan.. pfieuw, scheelt me weer een nare busreis!

Voor degene die ergens halverwege dit ontzettend lange verhaal afgehaakt zijn: mijn excuses, maar nu komt het stukje over de ijshockeywedstrijd :D! Afgelopen dinsdag was namelijk de jaarlijkse fundraiser van de afdeling Kinesiology en dat gaat gepaard met verkoop van muffin's en cupcakes, chuck a puck (gooi allemaal een puck over de afscherming en degene die het dichts bij het midden ligt wint), raffle tickets (soort loterij) EN! een ijshockeywedstrijd!!!: bachelorstudenten (undergrad's) versus masterstudenten, phd's en stafleden. Wij waren voor de laatste uiteraard. Helaas, helaas gingen ze na een uiterts spannende wedstrijd de boot in met 4-3 :(. Na de wedstrijd gingen we op naar BP (Boston Pizza); pizza en bier! That's life! Erg gezellig, dat was het, zeker voor herhaling vatbaar!

Vandaag weer stage gehad, maar alweer een hoop leuke dingen op de agenda. Op het moment ben ik verstrikt in een drie-mans-msn-gesprek van Anne, Jasper en mijzelf. Jasper is een vriend van Anne, ook Nederlands, maar op het moment wonend en werkend in Hamilton en heeft mij stiekem benaderd via facebook. Gelukkig gaan we vrijdag met z'n allen! op stap en zondag wellicht naar port Dover, omdat het dan weer mooi weer schijnt te worden! Hoezeee! Nu regent het namelijk. Morgen heb ik een etentje bij m'n stagebegeleidster en zaterdag een house-warming van Julia (stage)! Ik red me hier dus wel :D!

Waarschijnlijk ben ik vanalles vergeten te vertellen, o.a. over de bussen, lijn 10 is hier ook een soort van Heyendaal-shuttle (voor de Nijmegenaren) en over de prijzen-actie van Tim Hortens (de canadese Starbuks), maar dat bewaren we dan voor de volgende update!

Mis jullie!!

Liefs, Tatjana

  • 08 April 2010 - 01:47

    Anne :

    Leuk verhaaltje! En ik vind 1,5 week echt wel goed op tijd hoor...kan ik nog een voorbeeld aan nemen :P
    Tot vrijdag!

    Liefs

  • 08 April 2010 - 02:13

    Jasper Kloosterman:

    hey meid.
    leuk verhaal,
    toch wel interessant om te weten hoe de eerste week is verlopen.
    is vaak toch de lastigste omdat je nog niemand kent.
    anyway, het gaat helemaal goed komen hier.

    see ya friday

  • 08 April 2010 - 05:05

    Annabel:

    Bij de Chinees gegeten..haha! Lekker he?? Super gaaf verhaal en ben benieuwd naar je volgende belevenissen! :)
    Liefs vanuit China

  • 08 April 2010 - 06:21

    Lijn:

    Hai Tatjana,
    Wat een ontzettend leuk verhaal, heb het met veel plezier gelezen. Leuk dat je al zoveel contacten heb en dat iedereen je uitnodigd voor een lunch of diner. Erg gastvrij! En wat heb je een grote kamer, kan het eigenlijk net zo goed een appartement noemen. Geniet van alle mooie momenten en ik volg je op de voet... ;-) Ben nu al benieuwd naar je volgende reisverslag!
    Liefs Marjolijn
    PS Ongetwijfeld krijg je ook de groeten van Twan, ik zal vanavond je verhaal laten lezen!

  • 08 April 2010 - 06:42

    Claartje Deelen:

    Leuk verhaal Tatjana, ga je volgen op de PC hoor
    succes

  • 08 April 2010 - 07:33

    Maartje:

    Lieve Tattie!
    Wat een top verhaal :D Echt leuk dat je zo snel al veel contacten hebt gemaakt en overal uitgenodigd wordt :D Dan wordt het toch al een stuk makkelijk om een beetje te aarden hè! En je kamer is echt groooooooot, niet normaal! Maakt toch niet uit dat de meubels een beetje oud zijn, de ruimte is iig geweldig! Ik mail je snel!
    Liefs! xx

    ps. Heb je mn kaartje al ontvangen? x

  • 08 April 2010 - 07:58

    Tante Maria:

    Hoi Tatjana,
    erg fijn dat het zo goed met je gaat en dat je je zo goed vermaakt. (had eigenlijk niet anders verwacht)
    Je verslagen zijn leuk om te lezen. Ik kijk nu al uit naar de volgende.
    XXX en liefs

  • 08 April 2010 - 08:38

    Kayl:

    Tatje, wat fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt!
    Je verhalen zijn echth eel leuk om te lezen, dus ik ben nu al benieuwd naar de volgende! :D

    XXXXXXXX je zus

  • 08 April 2010 - 08:50

    Ria En Wim:

    Wat een mooi uitgebreid verhaal. Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Fijn dat je al zoveel mensen hebt leren kennen.
    Ook mooie foto's heb je erbij gedaan.
    Groetjes xx

  • 08 April 2010 - 09:59

    Djeem:

    Hi lieve ta!

    Wauw wat een gaaf verhaaltje ;) Ben best wel jaloers op je! Klinkt allemaal zo ontzettend gezellig! Hoe gaat het met het missen van addy? ;) Lukt het nog?

    Kijk al uit naar je volgend verhaal!!

    Dikke kus

  • 08 April 2010 - 11:45

    Sharissa Corporaal:

    He, jij hebt het erg naar je zin lees ik!
    Ik kan me niet voorstellen hoe het is uit eten te gaan met mn stagebegeleider, hahaha, maar bij jou vast heel leuk ;)

    Have fun daar, en ik zou zeker een keer naar LA gaan als ik jou was ;)

    xxx

  • 08 April 2010 - 21:29

    Alice:

    Ha Tat!
    Wat fijn dat je je zo goed vermaakt en al veel mensen hebt leren kennen.
    En.... foto's!:D Erg leuk.
    Tot je volgende verhaal!
    Liefsxxxx.

  • 09 April 2010 - 07:50

    Suus:

    Hé lieverd, wat een lang verhaal zeg, maar wel ontzettend leuk om te lezen. Ik vind het echt fijn om te lezen dat je allemaal ontzettend gave dingen doet. Wat heb je trouwens een grote kamer meid, heerlijk! Inderdaad een beetje oud, maar dat maakt dan niet uit toch?

    Daaaaag skatie...kijk uit naar je volgende verhaal! Mis je xxx

  • 09 April 2010 - 12:11

    Papa:

    Hoi Tattie,

    Noteer maar vast een paar zaken waar we zeker heen moeten als we jou komen bezoeken: Tim Horton, BP :-)

    Enjoy!

    Liefs, papa

  • 09 April 2010 - 16:06

    Eveline:

    He lieve Tá!
    Echt wel n grote kamer zeg! Je doet idd wel n stapje terug in de tijd! :P Super fijn ook dat je al zo snel zo veel leuke mensen hebt ontmoet en al een drukke agenda hebt! En elke dag dat je er bent, aard je een beetje meer :D
    Liefs, xx

  • 10 April 2010 - 09:14

    Jet:

    Hoi Tattie, fijn dat je je draai gevonden hebt daar in het verre Hamilton. Ben 2e paasdag gezellig wezen eten bij jou pappie en mammie en we hebben natuurlijk uitgebreid over jou en loutje gesproken. Hoop dat je een supertijd hebt daar! Ik volg je op de voet....
    Hug,

  • 10 April 2010 - 14:02

    Ome Henk:

    Hi Tat, goed om te lezen dat alles goed me je gaat. Het lijkt alsof je al de juiste balans tussen "werk" en vrije tijd hebt gevonden. Hou 't vol zo.

    groetjes & xx
    Ome Henk

  • 10 April 2010 - 21:27

    Malou:

    Hee Tattie!!
    Wow, klint goed daar!! Maar het is er natuurlijk nooit zo leuk als hier in Brasil ;)
    Geniet ervan!
    Liefs Malou

  • 11 April 2010 - 20:55

    Marlieke:

    Hee!

    Leuk verhaal, al veel meegemaakt! En volgens zijn keeshondjes idd de nationale hond hier...haha
    xx

  • 14 April 2010 - 16:46

    Saskia:

    ziet er goed uit hoor...
    zo te lezen ben je goed terecht gekomen
    Ik ben benieuwd naar je volgende "avontuur" :)

    groetjes, ook van Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Tatjana

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 15801

Voorgaande reizen:

29 Maart 2010 - 16 Augustus 2010

Stage in Canada

Landen bezocht: