Woehoe, daar ben ik weer :D! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu Woehoe, daar ben ik weer :D! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu

Woehoe, daar ben ik weer :D!

Door: Tatjana

Blijf op de hoogte en volg Tatjana

19 April 2010 | Canada, Hamilton

Hi allemaal :),

Vandaag (gisteren voor jullie) zit ik hier alweer 3 weekjes! De tijd vliegt, het lijkt nog maar een week geleden dat ik afscheid nam van jullie allemaal! In mijn vorige verhaaltje vertelde ik jullie dat ik al heel wat plannen had voor 't weekend. En zo het geschiedde.

Allereerst was er op donderdagavond een gezellig 'end-of-term' etentje bij m'n supervisor Maureen. Erg gezellig en lekker eten. Zij en haar man (ook een professor op de afdeling) zijn hun huis aan het verbouwen en het was prachtig :D! Doe mij ook maar zo'n onderkomen.
De volgende ochtend moest ik echter alweer vroeg op om naar een meeting van de Golden Horseshoe Pediatric Exercise Group te gaan.. ergens up the mountain (oke, zo noemen ze het hier, maar het is meer een heuveltje!). Was best interessant, maar als outsider had ik er toch iets minder aan dan de echte canadese studenten en werknemers. Maar het was zeker leuk om gezien te hebben hoe zoiets er hier aan toe gaat. De busreis terug naar huis was het minst leuke, want geloof het of niet, maar toen ik op de bus stond te wachten viel er gewoon SNEEUW uit de lucht! En koud dat het was.. daar stond ik dan in m'n fancy zomer-jackje :(. En dan speelde ook nog de hele tijd het gerucht dat er een tijger los rond liep in Hamilton ('OMG there is a tiger on the loose in Hamilton') door m'n hoofd, al met al een vermoeiende dag. Gelukkig kwam Anne 's avonds bij mij eten, lekker hollands: spinazie, aardappelpuree en vissticks :). Daarna hebben we de bus terug genomen naar Anne d'r huis, want Thomas, Jasper, Megan en Brianne zouden daar in gaan drinken voor 't stappen en dat wilde wij natuurlijk niet missen :D! Vervolgens gingen we, na een bijzonder aparte auto-rit (zal proberen de foto ergens op te duikelen) vanuit Anne's huis,naar de Irish Pub "Slaintes". Het werd een geweldige avond met goede muziek, leuke mensen en stiekem ook wel een hoop drank ;). Ik voelde me als in The Hills toen Amie, een vriendin van Brianne, heel hard riep "Give this girl a drink, it's her first night out in Hamilton!!" hihi, geweldig! De taxi-rit naar huis was minstens zo gezellig, maar was blij toen ik in m'n bedje lag.

Die zaterdag heb ik het overdag dan ook maar rustig aan gedaan. Beetje gewassen en een cadeautje gekocht voor Julia, die 's avonds een house-warming party gaf en Anne en ik waren ook uitgenodigd. Na een hoop geplan om met de GO-bus ons richting Burlington te begeven, daar waar de house-warming plaats vond, bleek Nathan bereid om ons even een lift te geven! Super relaxt natuurlijk, maar we waren wel een beetje vroeg.. dus hebben we ons eerst nog even met z'n 3-en vermaakt in een gezellig barretje en een ritje langs alle gigantische huizen die in Burlington staan. De housewarming party was ook erg gezellig en hebben we dat ook weer eens meegemaakt (we konden kiezen uit maar liefst 7 verschillende soorten bier om te drinken!!!! en iedereen zat op de grond, er waren geen statafels).
Zondag zouden we eigenlijk naar Port Dover gaan, maar Jasper moest nog pas van ver komen, dus toen hebben Anne en ik lekker in het zonnetje het spelletje 'regenwormen' gespeeld en een ijsje gegeten :). Daarna ook nog bij Anne blijven eten en met haar gastmoeder Myriam + Yo-Hi/Yo-He/Yogho-Yogho op de foto geweest, hihi heb 'm nog niet in bezit, maar zodra ik 'm krijg zal ik 'm jullie niet onthouden, want hij is gewoon hilarisch :D!

Na dit volle weekend volgde een eigenlijk vrij rustige week op stage. Heb gewerkt aan m'n brief voor de ethische commissie, andere mensen geholpen met hun metingen en vooral veel artikelen gelezen! Weet nu bijna alles over arterial stiffness. In de avonduurtjes heb ik me vooral vermaakt met lezen, skypen, poetsen, 1 keer wezen hardlopen (woehoe, wie is er trots op mij :D), pannenkoekjes bakken en curry maken met Anne :)! Op vrijdag was ik opeens de hele dag alleen in het lab op m'n stage. Zo erg dat er zelfs mensen van het naastgelegen lab kwamen vragen waarom ik al de hele dag in m'n eentje zat. Bleek uiteindelijk dat iedereen ziek/zwak/misselijk was.. kan gebeuren! Wel heb ik op die dag een koffie gewonnen met de 'Roll-up-the-rim-to-win'-actie van Tim Hortens! Reden voor een feestje ;).

En toen was het weer weekend :). Das allemaal veel interessanter ;). Vrijdagavond wilde Anne en ik naar de film.. The Bounty Hunter. Omdat de bussen hier zo betrouwbaar zijn (not!! lijkt wel nederland) ging het bijna niet door, maar gelukkig was Anne nog op tijd :). We zaten samen met 10 andere (allen aziaten), een grote zak popcorn en ieder een goede beker fris in de zaal. Erg leuke film, veel gelachen :D! Daarna zouden we Nathan sms-en, omdat die nog wel wat met ons wilde gaan drinken en het plan was dan ook om met de laatste bus richting huis te gaan. Het liep allemaal iets anders..Nathan konden we niet bereiken, dus gingen we met z'n tweetjes richting het Londen Tap House..wat bleek 10 dollar entree.. veeel te veeel vonden wij! Dan maar weer naar Slaintes, want daar is het toch wel gezellig :). Eenmaal binnen bleek het nog niet echt druk en waren er ook geen bekenden, maar daar laten wij ons niet door uit het veld slaan. Na een tijdje zagen we een paar jongens staan waarvan er 1tje toch wel erg Nederlands uit zag: blond haar, blauwe ogen, lang en ja jeweetwel dat Nederlandse dat zie je gewoon. Maar blijkbaar waren we toch niet helemaal zeker genoeg, want we durfden het niet te vragen :P. Uiteindelijk zei z'n vriend hoi tegen ons en toen hebben we de stap toch maar gemaakt..maar helaas..schijn bedriegt..het was gewoon een Canadees! Toen we nog wat met hun stonden na te praten spotten ons oplettende ogen opeens een wel heel bekend persoon: Nathan! Hij was samen met een vriend, Joey, op stap en had ons blijkbaar al een paar keer terug gesmst dat we naar Slaintes moesten komen. Gezellig :). Uiteindelijk zijn we met hun nog naar een andere kroeg geweest en hebben we daar gezellig gedanst op de live muziek van een bandje.
Uiteindelijk viel dus ons plan om met de laatste bus naar te gaan helemaal in het water en eindigde avond samen met Anne in een taxi richting haar huis om daar doorvermoeid op een matrasje te vallen en 6 uurtjes later weer wakker te worden.

Op zaterdag ging ik met Myriam en Anne namelijk naar The Dutch Store! Stroopwafels en speculaas kopen. Anne en ik hadden ook gezegd dat we zaterdagavond bij haar thuis zouden koken en daar moest natuurlijk Nederlandse appeltaart als toetje bij. Geloof dat we uiteindelijk de rest van de dag bezig zijn geweest met boodschappen doen, appeltaart bakken en gevulde paprika's maken :). Ook hebben we nog even elkaars vriendje ontmoet via skype, toch leuk :). Het eten was ook een groot succes en de avond werd afgesloten met bowlen op de nieuwste bowlingbaan van Hamilton (wel 30 banen ofzo!) en een paar succesvolle groepsfoto's! Jasper was toen zo lief om mij en Anne ieder naar huis te brengen, want konden wel wat slaap gebruiken. En op zondag stond Toronto op het programma, dus uitgerust moesten we zijn.

Met de bus naar Toronto is een peuleschilletje..19 CAD voor een retourtje en met 55 minuten sta je down-town Toronto. Als eerste zijn we naar Toronto Island geweest en hebben we daar de benen onder ons kont vandaan gelopen. Zeker als je je geblesseerd hebt bij het bowlen (jaja, zo goed ben ik :P) is het vrij vermoeiend. Ook zijn er de nodige foto's gemaakt van de CN-tower waar je vanuit het Island prachtig zicht op had. Eenmaal terug op het vaste land moest er natuurlijk gewinkeld worden. Anne wist een mooi winkelcentrum en ze had zeker niet teveel gezegd. 4 verdiepingen met een hoop mooie winkels! (Kayl er zaten maar liefst 2!! Abercrombie winkels :P). Maar ook een starbucks ontbrak niet en daar hebben we onszelf lekker verwend met een Caramel Frappucino :). Tegen sluitingstijd van de winkels zijn we bij een restaurantje goed verwend met een groot bord noedels, veel groente en lekkere garnalen :). Een zeer geslaagde dag! En zeker voor herhaling vatbaar.. wat ook zeker gaat gebeuren, want op 8 mei gaan we die kant op om Carla, ook een studente uit Nijmegen die in Toronto stage loopt, te bezoeken :) (of misschien komt zij hier heen, dat weten we geloof ik nog niet zo goed ;)).

Maar geloof dat ik jullie wel weer genoeg leesvoer gegeven heb. Mailtjes, kaartjes en smsjes zijn altijd welkom. Vind het ook heel leuk om op de hoogte gehouden te worden van jullie belevenissen in het Nederlandse (of Chinese, Zwitserlandse, Braziliese (:S)en bijna Italie he Alice :)!).

Veel liefs uit Canada!

xx Tatjana

  • 20 April 2010 - 02:59

    Anne:

    Hee Tat!

    Super leuk verhaaltje :D
    Denk dat ik mijn vriendinnetjes gewoon ff door ga verwijzen naar jouw waarbenjij.nu :P Haha! Leuke fotootjes ook! Tot heel snel!
    Kussie!

  • 20 April 2010 - 04:14

    Addy:

    Goed verhaal hunnie:)
    Waar haal je de tijd vandaan om dit boekwerk te maken?;)
    Ga snel werken:)

    Hele dikke kuzz

  • 20 April 2010 - 07:19

    Manon:

    Whaaaaah Taart!

    Topverhaal! Ik ga je vanavond weer een lange mail sturen, moet nou gauw aan de slag hier, streng regime en alles wordt in de gaten gehouden :$

    Liefs

  • 20 April 2010 - 07:58

    Sharissa Corporaal:

    hee, klinkt allemaal echt erg leuk wat je allemaal meemaakt! En de foto's bewijzen het, die zijn super!
    Jij zit er 3 weekjes, ik zit hier over een week alweer 3 maandjes, op de helft :S gaat ongelofelijk snel dus doe zo veel mogelijk leuke dingen! (maar dat is geen probleem voor je denk ik ;) )

    xxxx

  • 20 April 2010 - 08:25

    Eveline:

    Hee Ta,
    wat n mega verhaal! De foto's zien er gezellig uit! Mijn foto's komen eraan ;)
    Liefs xx

  • 20 April 2010 - 09:02

    Maartje:

    Hee chickiiee!!
    Woow, wat maak je toch veel mee :D Ben nu al jaloers op dat lekkere ongedwongen sfeertje dat er hangt en de leuke mensen die je hebt ontmoet! Ik ben aan het afwachten of ik wel naar Sevilla kan vliegen. Ryanair vliegt iig t/m morgen niet, dus hopelijk donderdag weer wel!!
    Geniet en we houden contact! Liefsxxxxxx

  • 20 April 2010 - 17:02

    Alice:

    Hé Tat!
    Jaja bijna Italie.;) Om precies te zijn nog 12 dagen!:O Mr k besef het echt nog niet ofzo..heel raar maar heb nog niet idee dat k gewoon over 2 weken niet meer in NL ben! Had jij dat ook? Naja iig...leuk verhaaltje weer, echt weer veel meegemaakt zeg en allemaal leuke dingen. Helemaal top!:D
    Kijk weer uit naar de volgende!
    Liefs en kusjes

  • 20 April 2010 - 17:02

    Elke:

    Hee ta,

    al was je dan Miss niet de beste
    bij het bowlen..verhaaltjes schrijven kun je als de beste!!!!!;)
    Als je zo door feest val je dadelijk nog onder de noemer verslaafd:p

    We krabbelen/mailen!

    Ook veel groetjes van jan! X

  • 20 April 2010 - 18:58

    Tante Maria:

    Erg leuk verhaal Tatjana! Fijn om zo op de hoogte te kunnen blijven van wat je meemaakt.
    Het is toch teveel om naderhand allemaal te vertellen.Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs en xxx

  • 20 April 2010 - 20:41

    Regenworm:

    3 vijven!!! ;)
    x
    Daniek

  • 21 April 2010 - 16:41

    Djeem:

    Hi ta!

    Wauw leuk man! ;D Echt gewedig wat je daar allemaal mee maakt! Krijg gewoon helemaal zin in mijn stage volgend jaar ;)

    heb nu al zin in je volgende verhaal
    Liefs

  • 23 April 2010 - 13:08

    Elly.heuts@chello.nl:

    Dag Tatjaantje,
    je moedertje was woensdag bij mij
    en vertelde over deze site. Heb je verslagen gelezen.Fijn dat alles goed gaat met je.Ik blijf alles volgen.
    Groet en kus van Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Tatjana

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 15800

Voorgaande reizen:

29 Maart 2010 - 16 Augustus 2010

Stage in Canada

Landen bezocht: