Living on the Edge! :D - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu Living on the Edge! :D - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu

Living on the Edge! :D

Door: Tatjana

Blijf op de hoogte en volg Tatjana

27 Mei 2010 | Canada, Hamilton

Hi lieve allemaal,

Het is even geleden, maar daar ben ik weer. Bedankt voor alle lieve berichtjes die ik van jullie heb gekregen! Het spijt me als reacties soms wat lang uitblijven of helemaal niet komen. Ik ga het nu helemaal goed maken door een ontzettend lang verhaal te schrijven over al m’n belevenissen in Hamilton, Canada van de afgelopen weken.

In de afgelopen maand is er nogal wat gebeurd! Met als hoogtepunt natuurlijk het weekendje in New York, afgelopen weekend samen met Anne.

Naast alle leuke dingen moest er natuurlijk ook gewerkt worden. Inmiddels is de toestemming van de ethische commissie binnen en omdat dit van essentieel belang is, was het een enorme opluchting dat het voorstel zonder horten of stoten geaccepteerd werd door de commissie. Om te oefenen met het protocol zijn de twee oudste zoontjes van mijn supervisor naar ’t lab gekomen als controleproefpersoon. Het is erg leuk om met die kindjes te werken al blijft het moeilijk om van ze te vragen om 45 minuten stil te liggen. Gelukkig hebben we beschikking over een laptop en een mandje met DVDs…dat houdt ze wel even bezig ;)! Ook is het erg stressvol om binnen 5 minuten na het beëindigen van het inspanningsprotocol, dat de kindjes moeten doorlopen, alle apparatuur weer aan en lopend te krijgen. Maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Morgen ga ik beginnen met proefpersonen bellen om een meting te plannen. Hopelijk komt er dan eindelijk wat schot in de zaak :)! Wish me luck!!

Maar eerlijk is eerlijk, de leuke dingen blijven toch een stuk interessanter om over te schrijven ;). Sinds mijn vorige verhaal heb ik heel wat leuke dingen gedaan. Een van die dingen was een geweldige hike samen met Anne naar de watervallen van Hamilton. Totaal onvoorbereid (lees: zonder water, eten of fatsoenlijke wandelschoenen) gingen wij op pad! Omdat we ook geen kaart mee hadden wisten we niet zo goed waar we waren, dus vroegen we het twee jongens die we tegen kwamen. Die zeiden dat als we iets door zouden lopen dat we dan een pad naar links tegen kwamen en dat dat ons naar Dundas Peak zou lijden! We hebben het geweten ;)! Haha, de tocht was ietwat gevaarlijk, als in te steil voor woorden, maar de watervallen waren prachtig! Voor herhaling vatbaar :). Twee weken geleden was Carla, een Nijmeegse studenten die in Toronto stage loopt, op bezoek in Hamilton! Erg gezellig en ook met haar hebben we flink gewandeld, maar dan langs Lake Ontario! Het weer was prachtig en ik was dan ook goed verbrand! Diner vond natuurlijk plaats bij Boston Pizza’s ;)!

In de afgelopen maand ben ik ook naar de kapper geweest. Omdat Anne en ik allebei vonden dat we wel een nieuwe coup konden gebruiken gingen we op zoek naar een leuke kapper. Na twee maal dezelfde tip te hebben gekregen besloten we een afspraak te maken bij kapper Albert Snow! De meeste van jullie zullen de foto’s al wel gezien hebben, maar ik ben erg tevreden met ’t resultaat :D! Ook Anne zag er weer fris en fruitig uit en weer helemaal hip..een goede voorbereiding voor onze trip naar NY ;)!

Op zondag 9 mei was Nathan, Anne’s gastbroer jarig. Omdat ie 25 jaar werd vonden wij dat we dat niet zonder cadeau voorbij konden laten gaan. Dus kochten we voor hem een paar plakjes Gouda kaas (ookwel Goeda cheese genoemd ;)) voor hem (zijn favoriet) en bakten we een taart. De taart was prachtig! Twee cake’s op elkaar, met banaan en chocopasta ertussen en als omhulsel een vanille glacing. Met een rode glacing stond erop geschreven: “Happy B-day Nate!” en veel roze sprinkeltjes maakte het geheel compleet! Zie het resultaat tussen de foto’s ;). Omdat er niet echt een feestje was gingen Anne, Nathan en ik daarna met z’n 3-en midget-golfen. Het resultaat was: 1 bal in het water (de allereerste bal die ik sloeg!!), 2 hole-in-one’s en een totaal van 60-nog-wat punten..een tweede plek :)! Pas maar op Joyce, als ik terug kom maak ik je niet alleen met bowlen, maar ook met midget-golf in.. Muhahahaha ;)!

3 weken geleden kreeg ik een huisgenootje. Haar naam is Andrea, 23 jaar, en ze is ongeveer anderhalve kop kleiner dan ik. Ze doet in het St. Joseph’s ziekenhuis in Hamilton een co-schap op de afdeling Farmacie. Het is erg gezellig om samen te kunnen eten en te kletsen over de dag. Samen met Andrea en haar zus Carmelina (of iets dergelijks..) gingen Anne en ik op stap naar de club “Sizzle-Koi”. Een erg aparte ervaring! Geloof dat ik nog nooit zoveel TE korte jurkjes in 1 ruimte samen heb gezien. Wel lekker gedanst, mensen gekeken en coronaatjes gedronken (is hier net zo duur als gewoon bier!).

Samen met m’n labgenootjes heb ik ook nog wat dingen ondernomen. Onder andere het lang verwachtte Sushi-uitje :D! Eindelijk kwam het er dan van. Julia, Audra, Kaitlin, Lisa en ik gingen met z’n 5-en uiteten voor sushi bij Sushi-Star. Bij binnenkomst kregen we een of andere rare thee en een menu! All you can eat sushi voor 20 dollar. Omdat ik nog nooit sushi bij een restaurant had gehad, liet ik alles maar over me heen komen en heb ik alles wat de rest bestelde geprobeerd. HEERLIJK :D! Om het helemaal girlie te maken gingen we de volgende dag op weg om onszelf te laten sugaren..een soort van waxen, maar dan anders…minder pijnlijk zegt men! Onderweg daar naar toe vond mijn eerste ontmoeting met de Hamiltonse politie plaats. We zaten namelijk met z’n 5-en in Audra’s auto, toen we aangehouden werden. Wat bleek: d’r verzekeringssticker was verlopen en ze moest een nieuwe halen..haha, gelukkig geen boete :)! Voor het sugaren had ik ervoor gekozen om alleen m’n wenkbrauwen laten doen, daar was ik achteraf heeeeel blij mee. Laten we zeggen dat ik veruit het minst pijnlijk plekje had uitgekozen om te laten sugaren, haha!
Vorige week woensdag stond er ook nog een activiteit met het hele lab op ’t programma: the EMRG lab orientation! Dit hield in dat er eerst door alle 4 lab-professoren (Gianni Parise, Stu Phillips, Marty Gibala en Maureen MacDonald (mijn supervisor)!) een presentatie gegeven werd en dat we daarna een adventure race zouden gaan houden. Die Adventure race hield in dat we in groepjes van 3 werkelijk kris-kras door de wijk rondom de uni en over de campus gingen RENNEN!!!! (Iedereen is echt te sportief hier..minstens 3 marathonlopers in ’t lab!) om foto’s te maken van 10 dingen waar we een hint over gekregen hadden. Ik zat in ’t groepje met Kyle en Andrew.. arme jongens, want ik kan dus en niet rennen en ik wist geen een van de hints op te lossen, omdat ik pas 2 maandjes hier ben! Haha, maar al met al was het heel gezellig :D! De avond werd afgesloten met een BBQ bij m’n supervisor thuis (hotdogs, groente met dip, appelschijfjes met carameldip, chips, cake met glazuur en veel fruit :D!) en een drankje op Hess-Village (de bar-straat in Hamilton!).

En dan komen we bij New York :D! Vorige week vrijdag om 13:30 uur, na een dikke “veel plezier”-knuffel van Lisa, Audra en Kait, troffen Anne en ik elkaar bij de bushalte voor de uni. Eerste doel was onze spullen dumpen bij mij thuis en zorgen dat we zo snel mogelijk in Toronto terecht zouden komen, van alwaar onze bus naar NY City zou vertrekken! Na deze missie met goed gevolg volbracht te hebben gingen we op zoek naar de vertrekhalte van de NY-bus en iets te eten! De bus vertrok om 19:00 uur, maar om 18:00 waren we al bij de vertrekhal. Wat nog niet eens zo’n slecht idee bleek, want er stond al een rij met wachtende. Na wat gewacht werden we in de bus geladen door een chaggie buschauffeur. Het avontuur kon beginnen. Na een kleine twee uurtjes rijden kwamen we bij de grensovergang naar de States. Een hoop gedoe: iedereen en alle bagage moet uit de bus! Vervolgens moet je langs een douanier om te vertellen wat je komt doen, waar je verblijft en wanneer je weer weg gaat! Voor Anne en mij geen probleem en we mochten dan ook relatief makkelijk de states in :D! Bij de volgende stop werd onze chaggie busdriver gewisseld voor een ontzettend grappige New Yorker! Na een goeie rit, weinig slaap en relatief weinig gesnoep werden we door de buschauffeur gewekt als volgt: “We are arriving in New York Cittyyyy. Hope you had a good night sleep. I did, I only woke up twice”. Hahaha, zo’n grapje op de vroege ochtend konden Anne en ik wel waarderen. Maar daar stonden we dan om 05:30 uur op zaterdagochtend..midden in NEW YORK CITY :D! Na onze spullen gedumpt te hebben bij ’t hostel gingen we op weg naar ’t Empire state building. Als een van de eerste bereikte we de 86ste verdieping. Al genietend van ’t uitzicht probeerde we grip te krijgen op de indeling en ligging van alle highlights in Manhattan. Geen makkelijke taak kan ik je wel zeggen ;)! Na nog een bezoekje aan de 102ste verdieping (en nog meer geweldige foto’s) vervolgde we onze weg naar een Starbucks. New York Girls ;)! Haha…en dan sta je opeens op Times Square. Te gaaf voor woorden. Het is echt zoals op de foto’s!!! Eenmaal aangekomen bij ’t volgende punt op onze planning: statue of liberty en ellis island ferry bleek dat daar een enorme wachtrij van 3!!! uur stond. Nou daar gingen wij onze kostbare NY-tijd dus echt niet verdoen. Na genoten te hebben van een geweldig stukje straattheater hebben we de Brooklyn Bridge overgelopen en een bezoekje gebracht aan wat winkels. Geweldig uitzicht op de stad vanaf de brug!!

Om 5 uur ’s middags waren we terug bij ’t hostel om in te checken en een lekker douche te nemen. Anne kreeg bedje 215D en ik 215C toegewezen op een slaapzaal met 10 andere meiden! De badkamers in het hostel waren allemaal net vernieuwd en dus geweldig :D! Na een heerlijke douche en onze spullen goed opgeborgen te hebben gingen we weer downtown om een leuk restaurantje te zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan! Uiteindelijk belandde we bij een Italiaans restaurantje, waar ze gekookte kip serveren ;). ’s Middags hadden we bedacht om ’s avonds lekker naar de film te gaan..even werden we nog aan het twijfelen gebracht om naar een comedy show te gaan door een goede propper, maar die show begon zoo laat dat we het toch niet gedaan hebben en gewoon naar de film gingen in een bioscoop met 25!! super grote zalen: Robin Hood! Zeker een aanrader. Eenmaal terug gekomen in het hostel om 01:00 ’s nachts lag er opeens een andere vrouw in mijn 215C bed. Dit was natuurlijk een beetje raar en niet helemaal de bedoeling. Anne was zo moe en begon dan ook geïrriteerd tegen de vrouw te praten dat ze uit m’n bed moest gaan. Daarna gingen we naar beneden om verhaal te halen. Toen we daar stonden kwam de vrouw ook naar beneden om tegen Anne te foeteren dat ze nog nooit iemand zo tegen d’r had horen praten. Omdat Anne niet zo’n zin had in een confrontatie en ze al meerder malen sorry had gezegd, waarna de vrouw niet op hield, ging ze terug naar boven, waarna de vrouw doodleuk tegen mij verder ging! Ze vond het schandalig dat mijn vriendin zich zo gedroeg en ik moest maar eens een hartig woordje met d’r praten, want als je in spiritualiteit gelooft dan was Anne’s gedrag onacceptabel! Ze was in de stad om de Dalai Lama te ontmoeten en deze situatie was duidelijk niet goed voor de innerlijke rust ;). Dat we uit NL kwamen was helemaal een shock voor d’r, want de Prins Alex was blijkbaar een goede bekende van d’r (ja hoooorrr!!) en die gedroeg zich niet zo! Hahahaha! Maar blijkbaar kon toch ook zij niks aan ’t voorval doen, want de balie had haar verteld in 215C te gaan liggen, nadat in haar orignele bed (215F) ook al iemand anders bleek te liggen, maar erg vriendelijk was ze dus niet (sof ar for spirituality!). Gelukkig had wij de super friendly gay-guy achter de balie aan onze kant :). Uiteindelijk moest er security aan te pas komen om voor haar een nieuw bed te zoeken en mijn bed te verschonen! Om 02:00 ’s nachts lagen we er allemaal in! Thank god, want de wekker ging alweer om 07:15 uur op zondagochtend. Doordat we namelijk zaterdags niet naar Statue of Liberty/Ellis Island konden, wilde we dat op de zondagochtend doen, zodat er nog niet zo’n enorme wachtrij zou staan. Het statue was gaaf, maar een stuk kleiner dan we gedacht hadden (toch enorm veel foto’s :D) en het museum op Ellis Island was indrukwekkend, maar we sjeesden er redelijk snel doorheen! De dag vervolgden we met een bezoekje aan Wall Street (zondag, dus helaas niet veel te doen :S), Greenwich Village (studentenwijk en volgens ons de wijk waar Carrie uit SATC in de serie woont ;)), st. Patrick’s Cathedral, Rockefeller Centre (not so impressive!), the A&F-store (inclusief wachtrij!!), New York City University (niet makkelijk te vinden!) EN Central Park!. Veel lopen, veel zien en geweldige foto’s :D! Eten deden we bij een geweldige Mexicaans restaurantje, waar we nog getrakteerd werden op een uitvoering van de Macarena ;)! Daarna zetten we koers naar down-town. Eerst het hardrockcafé bezocht..helaas nog niet echt een feestje aan de gang, omdat veel mensen nog aan ’t eten waren. Dus zochten we verder naar een leuke bar. En die kwam in de vorm van een karaokebar! Hilarisch! :D Met een Hoegaarden in de hand luisterden we naar schandalig slechte, maar ook geweldig goede optredens van de locale New Yorkenaren! Zelfs de barman deed een duitje in het zakje door een geweldige rap-performance weg te geven! Impressive :D! Om half 2 zochten we weer ons stapelbed op..gelukkig deze keer zonder verrassingen in mijn bed ;)! Op onze alweer laatste dag stond een bezoekje aan het Guggenheim museum op het programma. Na een lekker wandelingetje door Central Park (echt, wat is het mooi en wat het je het idee dat je helemaal buiten de stad ben!) kwamen we bij het indrukwekkende gebouw aan. Het museum zelf was ook interessant, maar dan vooral de zij-tentoonstellinkjes en niet zo zeer de hoofdtentoonstelling. Je bent niet in New York geweest als er niet even goed gewinkeld word. We hebben ontzettend veel winkels gezien, maar iets minder (of gewoon eigenlijk helemaal niets!!!) gekocht. Na nog een paar uurtjes in een park gezeten te hebben (mijn voeten waren op! Blaren overal en gewoon pijn) en genietend van een cold-stone ijsje gingen we alweer richting hostel om onze spullen daar op te halen. Bepakt en bezakt (inclusief half volle zak chips gekregen van een erg aardige Nederlandse jongen!) aten we ons laatste New York maal bij de Mac-Do! Onze bus terug vertrok namelijk alweer om 18:20 uur. De reis terug was zwaar vermoeiend, helaas. De conclusie van het weekend is dus dat het een geweldig weekend was, dat ik niet (en Anne ook niet) snel zal vergeten! We hebben veel lol gehad, niet in woorden te beschrijven ;)! En het is dan ook ontzettend jammer dat het nu alweer voorbij is . Moeten maar snel naar SATC the movie 2 om wat herinneringen op te halen :)!

Omdat het alweer een gigantisch lang verhaal is, ga ik nu stoppen met schrijven. Ik heb nog lang niet alles kunnen vertellen, maar het is mooi geweest!

Take care my loves!

Liefs x Taat

P.S. Foto’s zijn te vinden op mijn facebook-pagina! Aangezien ik hier maar 10 foto’s kwijt kan :S!
P.S. voor degenen die geïnteresseerd zijn, dit is de link naar ’t MAC-filmpje (zie vorige blog) waarin ik voorkom: http://www.youtube.com/watch?v=VjiESIPsDo8

  • 28 Mei 2010 - 05:45

    Elke:

    Nice pictures en Zeker een hele leuke korte coupe!!!!!nicenice;)

    x

  • 28 Mei 2010 - 07:01

    Cl;aartje Deeleen:

    Hoi Tatjana weer een geweldig verhaal heb je geschreven . Is een hele ervaring voor je , wacht weer op je volgende blog .Groetjes vanuit Stiphout

  • 28 Mei 2010 - 07:25

    Claartje Deelen:

    heb wel veel foutjes getikt was ook nog zo vroeg op de dag (lol)

  • 28 Mei 2010 - 09:13

    Tinus:

    poeh he Tat, wat een lang verhaal hahaha. Maar verdomme wat heb jij een mooie tijd daar :-)

    Ik zag Addy nog deze week en hij redt het nog net...;-)

    Liefs Tinus

  • 28 Mei 2010 - 09:15

    Kayl:

    Leuk verhaal weer Tat, ben ontzettend jaloers op je NY-trip :(
    Bedankt voor de foto's. Heb er al 1 maar snel op hyves gezet, hihi.

    Dikke kus van je zus!

  • 28 Mei 2010 - 11:14

    Hanny:

    leuke wandeling, maar wij hebben jou toch verteld dat een goede uitrusting heeeeeel belangrijk is!!!
    Geweldig wat je allemaal meemaakt.
    groeten de zwaantjes

  • 28 Mei 2010 - 15:12

    Jet:

    Tattie, hoe bestaat het dat uitgerekend jij gaat wandelen zonder kaart. "wie is nou zo dom!!" en dan ook nog zonder water en goede schoenen!!! Leuk verhaal meissie, geniet er maar van.
    kus

  • 28 Mei 2010 - 16:39

    Frans:

    Je zou bijna vergeten dat je daar bent voor een stage ...

    Liefs papa

    P.S. voor degenen die het MAC-filmpje bekijken: wel helemaal uitzitten! Tatjana verschijnt pas aan het eind!

  • 28 Mei 2010 - 19:16

    Bakel:

    Hee Tatjana wat kan jij leuke lange verhalen schrijven.Zo te lezen heb je het daar echt goed naar je zin,fijne stage en veel leuke dingen doen.Nog een hele fijne en gezellige tijd daar, geniet ervan.

    Groetjes van ons uit Bakel

  • 29 Mei 2010 - 13:10

    Eveline:

    Wéér zo'n leuk verhaal en ook nog n super lange! Zo lang dat ik er de trein door gemist heb! :P (Echt waar!)
    Geniet er nog even van!

    xx

  • 30 Mei 2010 - 09:27

    Evelyn:

    Hey Tat,

    Wow, wat een lang verhaal. Ik heb nog nooit zoveel gelezen ;)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    Liefs Evelyn


  • 30 Mei 2010 - 17:16

    Maartje:

    Hee girl!!
    Nou ik was net naar SATC2, erg leuk maar helaas niet veel NY aangezien ze naar Abu Dabi gaan :D Maar je weekend NY klinkt echt geweldig, ben zoooo jaloers!! Volgens mij heb je überhaupt wel de tijd van je leven ;) Geniet er van!!
    Kusxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Mei 2010 - 18:18

    Willeke:

    Yezzzzzz ik ben weer bijgelezen! Pfoe, gaaf hoor, wat je allemaal doet!! Enjoy want time flies!

  • 31 Mei 2010 - 19:06

    Tante Maria:

    Heel leuk verhaal Tatjana, ik heb ervan genoten. Viel wel bijna van m'n stoel af toen ik las dat jij zonder kaart en onvoorbereid aan een onbekende hike begonnen bent...... Veel liefs, ook van je oom

  • 07 Juni 2010 - 09:47

    Sharissa Corporaal:

    Hee Tatjana!

    Late reactie van mij, maar ik moest even de moed verzamelen om je verhaal door te lezen, gheghe! Ik heb een kopje koffie gezet en ben er eens goed voor gaan zitten!

    Het klinkt ongelofelijk gaaf wat je allemaal hebt gedaan. Voor de volgende keer dat je gaat hiken, moet je wel wat water meenemen hoor, of heb je veel naar Ray Mears Survivals op discovery gekeken? ;).

    Je haar zit goed en je foto's zien er ook prima uit! Ben je al nr SATC2 geweest? Is echt een leuke, snel doen dus! :)

    De tijd gaat alweer snel he, je bent zo'n beetje op de helft?

    Heb je zelf je tekst bedacht in dat filmpje? Perfect choise ;)

    Veel plezier nog, lekker veel doen!!

    Dikke kus
    sharis

  • 08 Juni 2010 - 11:36

    Oisterwijk:

    Hoi Tatjana wat een verhaal wat een prachtig land,geniet er nog van.
    gr uit Oisterwijk en omgeving

  • 14 Juni 2010 - 10:28

    Marit:

    Hoi Tatjana,

    Ik wil je even van harte feliciteren met je verjaardag ! Uiteraard ook namens Frank, Jesper en Esmee. Een fijne dag gewenst en doe de groetjes aan je ouders.

    Groetjes,
    Marit

  • 14 Juni 2010 - 11:07

    Jet:

    Hallo Tattie,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van het weerzien met je ouders. Is toch wel een mooi verjaardagskadootje nietwaar. Nog heel veel plezier de komende tijd. groetjes, ook aan Frans en Marion

  • 14 Juni 2010 - 15:53

    Ome Henk:

    Hi Tat, van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag. Ik wens je een heel fijne dag toe samen met je vader en moeder en je nieuwe vrienden in Canada. H&K, ome Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Tatjana

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 15803

Voorgaande reizen:

29 Maart 2010 - 16 Augustus 2010

Stage in Canada

Landen bezocht: