Vanalles en nog wat..The END! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu Vanalles en nog wat..The END! - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Tatjana Maas - WaarBenJij.nu

Vanalles en nog wat..The END!

Door: Tatjana

Blijf op de hoogte en volg Tatjana

18 Juli 2010 | Canada, Hamilton

Hi lieve allemaal,
Na veelvuldig verzoek toch nog maar even een verhaaltje op waarbenjij.nu. Ik weet het, ik weet het.. het is veeeeeel te lang geleden dat ik iets geschreven heb, maar de tijd die in het schrijven van een kwalitatief hoogstaand en vermakelijk verhaaltje gaat zitten is enorm. En had besloten dat ik die tijd beter kon gebruiken om iets in te doen waar ik over kon schrijven ;). Ik hoop dat jullie het mij vergeven!

Bij dezen dan nog maar een kleine up-date van de afgelopen 2 maanden. Kort gezegd heb ik het hier heeeel goed gehad. Stage begint nu aardig op z’n eind te lopen, maar in de tijd tussen m’n vorige verhaal en nu is heeeel veel gebeurd in ’t lab. Ik heb in totaal 9 kindjes gemeten.. 5 patientjes en 4 controls. Wat een schatjes waren het allemaal. Het fiets-protocol dat ze moesten doen bleek een beetje aan de zware kant, maar allemaal vonden ze het erg leuk (EN waren ze erg onder de indruk van ’t feit dat ik helemaal uit Nederland kwam!). Uiteindelijk heb ik vorige week maandag m’n presentatie gedaan op basis van voorlopige data en ben ik nu nog heel hard aan ’t analyseren, statistieken en m’n verslag aan ’t schrijven, dit komt mede doordat 2 van m’n proefpersonen respectievelijk 1 dag voor en op de dag van m’n presentatie pas op bezoek kwamen in ’t lab. Donderdag moet ’t af zijn, want dan is Addy hier ;)! Helaas is research ook verbonden aan risico’s.. want op de dag van mijn presentatie kwamen we erachter dat een vriezer met voor 100-duizende dollars aan bloed-samples uit was gevallen over ’t weekend en dat de vriezer in plaatst van vroor nu kookte. Een ontzettende domper, want een hele hoop studies lopen nu heel erg veel data mis.. woede, verdriet en ongeloof waren de emoties die heersten op die dag!

Gelukkig gebeuren er ook veel leuke dingen in Canada! Een van de hoogtepuntjes was ’t Dundas Buskerfest, waar Anne, Andrea en ik genoten hebben van goed straattheater, bier en enorm onweer! Echt spectaculair hier die bliksem! En natuurlijk was in juni ook het bezoek van papa en mama aan Hamilton/Canada. Ik vond het erg leuk om ze weer te zien en dat ze hier waren met mijn verjaardag (jaja, ben nu officieel 22! Woehoe!). Ook hebben papa en mama nog een avondje meegelopen met de avond-4-daagse die begon op mijn verjaardag.. haha, erg leuk was dat. Een hele hoop Canadese Nederlanders bij elkaar ;), wij waren de enige ‘Echte NL’ers’! Ook Nathan hebben we een avondje meegesleurd naar de 4-daagse.. compleet met oranje broek heeft ie de 10 km met ons afgelegd! De laatste avond gingen Anne en ik met z’n twee-en en na 5 km met onze laptop’s op onze rug gelopen te hebben kregen we de welverdiende medaille en deden we ons tegoed aan poffertjes, frietjes en een namaak kroket (we deden het ervoor ;)). Het weekend daarna gingen we naar ’t Burlington muziek festival, maar wederom kwam er noodweer om de hoek kijken! Na een omweg via restaurant Milestones kwamen we uiteindelijk toch bij ’t festival aan, om nog een paar liedjes van The Arkells mee te pikken! Geweldige canadese band uit Hamilton.. Check them out!! :) De volgende dag ging ik papa en mama opzoeken in T-dot (aka The big T aka Toronto City). Erg gezellige dag gehad met als afsluiter optredens van de Much Music Video Awards waar o.a. Justin Bieber, Kate Perry, Drake, Hedley en Ke$ha op kwamen treden! Papa heeft de filmpjes en foto’s ;). En ook het met z’n 3-en in een 2-persoons-king-size-bed slapen ging ons prima af ;).

En dan: Canada-day! Anne en ik volledig in het rood-wit op weg naar Toronto. Helaas zijn de Canadezen niet zo gek met Canada-day als wij Nederlanders zijn met Queen-day. Geloof dat we zelfs opvielen met onze rood-witte kledij ;). Maar uiteindelijk toch een hele leuke dag/avond gehad bij de beaches van Toronto, inclusief mais-kloven gevecht, gekke dansjes en vuurwerk! Ook het afscheids-feestje voor Ann was een hoogtepuntje.. gezellig eten bij Ann thuis en stappen bij G&G!
Natuurlijk hebben we ook het Nederlands-eftal vanuit Canada gesteund. Het was af en toe nogal onhandig om wedstrijden te kijken, in verband met het 6 uur tijdsverschil, maar heb alle wedstrijden iig gedeeltelijk gezien (vanaf ’t werk, in Anne’s kelder of bij Boston Pizza!). De finale heb ik samen met Kait, Billy en Nate gekeken bij G&G, samen met 10 spanjaarden. Kaitlin en ik allebei in leeuwenhosen, Nate in z’n zwarte-holland-trui en Billy zonder oranje outfit.. en wederom moesten we schuilen voor noodweer ;). Ontzettend gezellig, al was het verlies natuurlijk niet zo leuk! Gelukkig waren onze mede-kijkers, de Spanjaarden, erg sportief!

Nu lijkt het naar aanleiding van dit verhaal net alsof het altijd noodweer hier in Canada, maar dat is eigenlijk alles behalve het geval! De grote regen en onweersbuien komen voornamelijk doordat het zo ongelooflijk warm is hier in Hamilton.. niet meer normaal! Afgelopen weken heeft de teller regelmatig 40+ graden Celcius aangegeven (inclusief humid-index). En ik kan je vertellen.. das geen pretje!! “Gelukkig” hebben we in het lab airco; nadeel daarvan is weer dat het ontzettend koud is in het lab en dat je totaal van de wap raakt door de enorme temperatuurs-verschillen.

Afgelopen donderdag hadden we al een soort van afscheids-BBQ bij m’n supervisor thuis. Beetje aan de vroege kant, maar in mijn laatste week zijn veel van de labgenootjes niet in ’t lab, omdat ze naar ultrasound summer camp zijn (haha, ja dat bestaat ;)). Het was erg gezellig en lief van mijn supervisor om ons allemaal uit te nodigen. De BBQ was heerlijk en heb leuke afscheidscadeautjes gehad (een ‘cup-cake’ pandora bedeltje, een grote bak caramel-popcorn, chocolade cupcakes en 2 speldjes (een canadees-speldje en een mountie-speldje!)). Ga m’n vriendinnetjes van hier echt missen.. ze zijn zo lief allemaal! Hopelijk zetten Kaitlin en Billy echt hun plan om komend jaar een tijdje in Nederland te verblijven door. Heb ze al aangeboden dat ze makkelijk bij ons in huis kunnen blijven pap en mam ;)!

Voor nu ga ik nog even hard werken! Hoop dat het in Nederland ook met alles en iedereen goed gaat. Lekker genieten van de vakanties zou ik zeggen :D! Woensdag ga ik Addy van ’t vliegveld halen en dan vertrekken we zondagochtend voor onze grote trip door the States! Maandagochtend 16 augustus om 07.00 uur ’s ochtends zijn we dan weer op schiphol! Dussuh, tot over 4 weekjes!! :)

Liefs, x Taat

P.S. Gaat allen de film “Inception” met Leonardo DiCaprio zien! Ik ben gisteren samen met Nathan daarheen geweest en ben er nu nog ondersteboven van..haha!

P.S.2 O en nu ben ik helemaal vergeten te vertellen over de amaaazing pool-party die plaats heeft gevonden bij Audra thuis. Het lab + aanhang en eigenlijk iedereen die wou komen was uitgenodigd. Heerlijk weer, biertjes, drank-spelletjes, BBQ en zwembad waren de ingrediënten voor een perfect feestje :D! Leuk detail: ik heb m’n eerste keg-stand in the pocket!! :D Voor degenen die niet weten wat een keg-stand is, zie dit instructie-filmpje op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=85ozjZai1pU Gelukkig werd ik goed vastgehouden door 2 sterke jongens uit ’t lab ;)!

  • 18 Juli 2010 - 18:06

    Kayl:

    Heel leuk Tat! Die Keg-stand --> nice. haha

    Geniet nog ,XX

  • 18 Juli 2010 - 18:55

    Cindy:

    Leuke oranje broek, waar ken ik die toch van ;)

  • 18 Juli 2010 - 19:42

    Suzanne:

    Leuk verhaaltje Ta!

    Geniet nog even van de laatste loodjes en alvast een hele fijne vakantie! Tot over een paar weekjes :)

    xx

  • 18 Juli 2010 - 20:57

    Mama:

    hey Tatje,
    leuk verhaal, aan alle leuke dingen komt een end, maar daarvoor weer andere leuke dingen in de plaats. Succes met het afscheid nemen en een hele hele fijne vakantie met Addy. Dikke kus.

  • 19 Juli 2010 - 07:11

    Marjolijn:

    Hai Tatjana!!!
    Wat ontzettend stoer die Keg-stand, mij niet gezien hoor...
    Succes met de laatste loodjes voor je verslag en super veel plezier met Addy! Addy is er al helemaal klaar voor en is goed aan het aftellen :-D Jij vast ook! Twan en ik zijn inmiddels ook aan het aftellen, vrijdagnacht gaan we rijden(ik iets meer als Twan, heb zo'n zin in vaknatie). We gaan 2 weken naar Zwitserland. Als je terug bent moeten we maar gauw bijkletsen ben zo benieuwd naar al je verhalen...
    Lfs Lijn

  • 19 Juli 2010 - 12:30

    Maartje:

    Chick! Waarom land je nou al om 07.00 's ochtends..... Als je wat later zou zijn kon ik even snel langs schiphol komen (Hoofddorp is namelijk 5 minuten van schiphol :P) hihi
    Veeeeeeeeeeeeel plezier nog, vooral op je trip met Addy!!

    Liefs!

    ps. respect voor Keg-stand :P

  • 19 Juli 2010 - 13:35

    Evelyn:

    Hey Tat,

    Heeeeeele fijne vakantie samen met Addy.
    Geniet ervan!!!!

    Liefs Evelyn

  • 20 Juli 2010 - 13:56

    Sharissa Corporaal:

    Geniet van de laatste weken en weer veel plezier in de states met addy!!!

    xxx

  • 21 Juli 2010 - 09:44

    Oisterwijk:

    wat een leuke tijd en ervaring op gedaan.
    geniet nog van de laatste weken. veel plezier
    veel liefs van uit Oisterwijk en omgeving.

  • 21 Juli 2010 - 11:19

    Stijn:

    Ha Taat,

    leuk om je verhaal weer te lezen! Fijn dat je zo'n goeie tijd hebt. Veel plezier met Addy!

    X

  • 22 Juli 2010 - 08:40

    Tante Maria:

    Hoi Tat,
    weer een erg leuk verhaal. We hebben er lang op moeten wachten maar dit maakt alles goed. Ik wil je een hele fijne tijd met Addy toewensen. Geniet van deze vakantie en tot 16 augustus of heel snel daarna. Ik verheug me er nu al op om je weer te kunnen zien. Liefs en xxx.

  • 01 Augustus 2010 - 08:24

    Sharissa Corporaal:

    he tatjana,

    klinkt ook supergoed bij jou, neem aan dat je nu lekker met addy aan het reizen bent??? ik ben jaloers!!
    Heel veel plezier nog daar, en geniet van de laatste dagen :)
    k zie je in de collegebankjes ;)
    xxxxx

  • 02 Augustus 2010 - 06:41

    Claartje Deelen:

    Welkom in ons kleine Holland

  • 02 Augustus 2010 - 18:35

    Tinus:

    Hi Tatjana en Addy.

    Hoorde dat jullie goed aan het genieten zijn. Heel veel plezier de komende tijd nog!
    x Tinus en de rest van die grote drukke familie :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hamilton

Tatjana

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1875
Totaal aantal bezoekers 15798

Voorgaande reizen:

29 Maart 2010 - 16 Augustus 2010

Stage in Canada

Landen bezocht: